- Monitoring wizyjny w Szpitalu
- Informacje dla osób ze szczególnymi potrzebami
- Jak zostać naszym pacjentem
- Pobyt w szpitalu
- Przygotowanie do badań
- Odwiedziny w szpitalu
- Korupcja szkodzi zdrowiu
- Dokumenty do pobrania
- Udostępnianie dokumentacji medycznej
- ETYKA w Szpitalu św. Rocha w Ozimku - informacja dla pacjentów, rodzin i personelu szpitala
- Cennik usług komercyjnych
- Realizacja teleporad w POZ
- Sugestie, opinie i skargi
- Polityka prywatności
- Prawa i obowiązki Pacjenta
Realizacja teleporad w POZ
Rejestracji do Gabinetu POZ pacjent może dokonać drogą telefoniczną, dedykowane numery: 77 427 34 01 (całodobowo) lub 727 600 314 (w godzinach 8:00-15:30) lub osobiście w Recepcji Szpitala (całodobowo).
Pracownik przyjmujący zgłoszenie rejestruje pacjenta w systemie medycznym podając termin i zakres godzin, w których lekarz będzie do niego dzwonił.
W Szpitalu Św. Rocha w Ozimku teleporady w ramach POZ udzielane są drogą telefoniczną.
We wskazanych godzinach lekarz lub pielęgniarka POZ podejmuje próbę telefonicznego kontaktu z pacjentem.
Przed udzieleniem teleporady osoba jej udzielająca potwierdza tożsamość pacjenta na podstawie danych: imię, nazwisko, data urodzenia, płeć, adres zamieszkania, numer PESEL (jeśli został nadany) lub numer dokumentu tożsamości, dane przedstawiciela ustawowego, jeśli został ustanowiony, przekazanych przez niego za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności oraz:
- na podstawie danych wskazanych w dokumentacji medycznej lub deklaracji wyboru, lub
- po okazaniu przez pacjenta dokumentu potwierdzającego tożsamość, przy udzielaniu świadczenia opieki zdrowotnej w formie wideoporady, lub
- przy wykorzystaniu elektronicznego konta pacjenta utworzonego w wyniku potwierdzenia jego tożsamości osobiście lub środka identyfikacji elektronicznej wydanego w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego identyfikacji elektronicznej.
Osoba udzielająca teleporady jest obowiązana do podjęcia co najmniej trzykrotnej próby kontaktu z pacjentem, w odstępie nie krótszym niż 5 minut. Jeśli nie udaje się nawiązać kontaktu z pacjentem w ustalonym terminie teleporady skutkuje to jej anulowaniem – osoba, która próbowała nawiązać kontakt z pacjentem usuwa wizytę z systemu medycznego z adnotacją o czasie podejmowanych prób (godziny wykonanych połączeń). Wizytę oznacza się jako usuniętą z powodów leżących po stronie pacjenta.
W przypadku gdy niezbędne z uwagi na stan zdrowia pacjenta świadczenie zdrowotne nie jest możliwe do zrealizowania w formie teleporady istnieje możliwość skorzystania ze świadczenia opieki zdrowotnej udzielonego w bezpośrednim kontakcie z pacjentem – okoliczność ta jest ustalana przez personel medyczny realizujący teleporady w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.
Sposób i miejsce udzielenia porady osobistej jest ustalane z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym po uprzednim wywiadzie epidemiologicznym. Porady osobiste realizowane są z zachowaniem reżimu sanitarnego, preferuje się umawianie wizyt osobistych pacjentów z dodatnim wywiadem w kierunku COVID-19 na koniec dnia roboczego (po zrealizowaniu porad osobistych u pacjentów z ujemnym wywiadem w kierunku COVID-19).
Na zakończenie teleporady pacjent otrzymuje od lekarza lub pielęgniarki informacje:
- sposobie realizacji e-recepty,
- sposobie realizacji wystawionego wniosku na zaopatrzenie ortopedyczne (w tym e-zlecenia),
- sposobie realizacji badań dodatkowych, w tym laboratoryjnych lub obrazowych,
- terminie odbioru wszelkich dokumentów medycznych z odbytej teleporady w Recepcji Szpitala.
Badania obrazowe na rzecz Poradni POZ Szpitala Św. Rocha w Ozimku realizuje Pracownia Rentgenodiagnostyki Ogólnej Szpitala Św. Rocha w Ozimku – rejestracja za pośrednictwem Recepcji Szpitala.
Badania laboratoryjne na rzecz Poradni POZ Szpitala Św. Rocha w Ozimku realizuje Laboratorium DIAGNOSTYKA, punkt pobrań w Ozimku, ul. Częstochowska 31 (w budynku Szpitala).
Skierowanie do poradni specjalistycznej, na badanie endoskopowe lub na rehabilitację ambulatoryjną czy domową można zrealizować w dowolnie wybranej placówce.
Zachęcamy do korzystania ze świadczeń zdrowotnych w poradniach specjalistycznych i pracowniach Szpitala Św. Rocha w Ozimku, do Państwa dyspozycji są:
- Poradnia Chirurgii Ogólnej
- Poradnia Urazowo-Ortopedyczna
- Poradnia Urologiczna
- Poradnia Gastroenterologiczna
- Poradnia Kardiologiczna
- Poradnia Neurologiczna
- Poradnia Rehabilitacyjna
- Poradnia Pediatryczna (wizyty kontrolne po hospitalizacji)
- Poradnia Chorób Wewnętrznych (wizyty kontrolne po hospitalizacji)
- Pracownia Endoskopowa
- Pracownia Fizjoterapii
- Zakład Rehabilitacji Domowej
Informacja dla pacjenta o sposobie realizacji e-recepty
W jaki sposób można dostać e-receptę od lekarza? Na dwa sposoby:
1. Lekarz wystawia w systemie e-receptę, a potem:
- otrzymujesz sms z 4-cyfrowym kodem, który podasz w aptece wraz z numerem PESEL, lub
- otrzymujesz e-receptę e-mailem jako plik PDF - widnieje na nim kod kreskowy, który należy pokazać w aptece.
Uwaga!
Aby skorzystać z dwóch powyższych możliwości, musisz wcześniej aktywować Internetowe Konto Pacjenta (IKP). Aby to zrobić musisz mieć założony tzw. Profil Zaufany. Jak to zrobić dowiesz się tutejszym Gabinecie pielęgniarki POZ.
2. Lekarz wystawia dla ciebie tzw. wydruk informacyjny.
Lekarz ma obowiązek udostępnić wydruk informacyjny na każde żądanie pacjenta. Na wydruku nie ma ani pieczątki lekarza, ani jego podpisu, a mimo to aptekarz ma obowiązek wydać leki zapisane na wydruku.
Jak długo ważna jest e-recepta
Co do zasady e-recepta jest ważna 30 dni, ale są i takie, które są ważne 7, 120 lub 365 dni. Żeby e-recepta była ważna rok, lekarz musi to zaznaczyć.
E-recepty na niektóre leki mają z góry określony termin ważności:
- najmniej czasu masz na wykupienie antybiotyku — tylko 7 dni
- e-recepta na preparaty immunologiczne będzie ważna przez 120 dni
- pozostałe recepty są na 30 dni.
E-recepty ważnej przez 30 dni po tym terminie nie będzie można już zrealizować, ale możesz taką e-receptę 30-dniową wykupić w późniejszym terminie tylko, jeśli lekarz zaznaczy, że możesz zrealizować e-receptę
od konkretnej daty. To rozwiązanie w przypadku leków na choroby przewlekłe.
Jeśli lekarz nie wpisał daty realizacji („data realizacji od …”), to czas na wykupienie e-recepty rozpoczyna się w momencie jej wystawienia. Jeśli lekarz zaznaczył późniejszą datę realizacji, to na e-recepcie ją zobaczysz — od tego dnia możesz wykupić lek. 30 dni ważności e-recepty licz od tej daty.
E-recepta ważna przez 365 dni
E-recepta może być także ważna przez 1 rok (365 dni). Taką e-receptę otrzymają m.in. pacjenci chorzy przewlekle, którzy na stałe przyjmują określone leki.
Lekarz musi zaznaczyć, że e-recepta ma być ważna przez 365 dni — zobaczysz na niej „datę realizacji do” określonego dnia.
Jednak, mimo, że e-recepta jest wystawiona na 365 dni, to lekarz może przepisać lek maksymalnie na 360 dni kuracji.
Jeśli Twoja e-recepta ważna jest przez rok, i tak powinieneś wykupić pierwsze opakowanie nim minie 30 dni od daty jej wystawienia. Jeśli zrobisz to po 30 dniach, farmaceuta wyda ci mniejszą ilość leku, proporcjonalnie do liczby dni, które upłynęły od daty wystawienia e-recepty albo od daty „realizacji od”.
Przy wykupie kolejnych opakowań, bez względu na to, kiedy po nie przyjdziesz, farmaceuta już nie będzie zmniejszał Ci ilości leku.
Jednorazowo możesz wykupić zapas leku na 180 dni; nie ma możliwości wykupienia leku na 365 dni.
Jeżeli lekarz wystawił Ci e-receptę na 365 dni, upewnij się, że wypisał na niej, jak dawkować lek. Jeśli nie określił dawkowania, e-receptę wystawioną na 365 dni musisz zrealizować w ciągu 30 dni.
Jak wykupić leki z e-recepty
Leki z e-recept możesz wykupić w różnych aptekach. Nie musisz szukać apteki, która będzie miała (lub zamówi) wszystkie przepisane leki. Możesz kupić część leków w jednej aptece, a część w drugiej. Jest to duże ułatwienie, jeśli zależy Ci na niższej cenie leku lub jesteś w podróży.
Pamiętaj jednak, że wszystkie przepisane opakowania jednego leku musisz wykupić w tej samej aptece, w której wykupiłeś pierwsze opakowanie. Możesz rozłożyć ten zakup w czasie i najpierw kupić tylko jedno opakowanie, a dopiero po jakimś czasie kolejne. Jednak po to kolejne opakowanie leku przyjdź do tej apteki, w której kupiłeś pierwsze. Inna apteka go nie sprzeda.
1 lek w kilku opakowaniach = ta sama apteka
Przykłady:
- Lekarz przepisał Ci jedno opakowanie jednego leku? Wykupisz je w dowolnej aptece.
- Lekarz przepisał Ci kilka różnych leków? Możesz wykupić każdy z nich w innej, dowolnej aptece, ale jeśli kupujesz np. tylko jedno z trzech przepisanych opakowań leku, to po drugie i trzecie musisz wrócić do tej samej apteki, w której kupiłeś/aś pierwsze.
- Lekarz przepisał Ci trzy opakowania leku A i jedno opakowanie leku B? W Aptece I wykupiłeś/aś pierwsze opakowanie leku A. Leku B nie było. Lek B kupiłeś/aś w Aptece II. Po pozostałe opakowania leku A idziesz do Apteki I.
Kupując jeden lek z e-recepty w jednej aptece, a kolejne leki w innych aptekach, nie tracisz prawa do refundacji. Oczywiście, jak dostaniesz kolejną e-receptę na ten sam lek, już nie musisz wracać do tej samej apteki, w której wykupiłeś go przy poprzedniej e-recepcie.
Przygotowane na podstawie materiałów MZ.
Informacja dla pacjenta o sposobie realizacji e-zlecenia na wyroby medyczne
Lekarz lub pielęgniarka posiadająca uprawnienia do wystawia zlecenia na wyroby medyczne, potwierdza je za pomocą platformy eZWM, drukuje i następnie potwierdza pieczątką oraz podpisem.
Pacjent ze zleceniem udaje się do apteki lub sklepu medycznego w celu jego realizacji. Dzięki temu pacjenci i ich opiekunowie nie tracą czasu na ich potwierdzanie w Wojewódzkim Oddziale NFZ.
Źródło: Komunikat Centrali NFZ z dnia 08.11.2019 r.
Informacja dla pacjenta o możliwości założenia IKP
Jak uzyskać dostęp do Internetowego Konta Pacjenta (IKP)?
Najwygodniej można to zrobić w tutejszym Gabinecie pielęgniarki POZ, gdzie fachowa obsługa wypełni za Ciebie wszelkie czynności związane z utworzeniem Profilu Zaufanego i aktywowaniem IKP, niezbędne będą:
- dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport lub karta pobytu)
- własna poczta elektroniczna (indywidualna, przypisana do jednej osoby) oraz
- telefon komórkowy (jeden numer może być powiązany tylko z jednym kontem).
Oczywiście możesz aktywować IKP zakładając uprzednio samodzielnie konto w Profilu Zaufanym.
Zakładanie Profilu Zaufanego krok po kroku:
- wejdź na stronę Profilu Zaufanego pz.gov.pl i wybierz Zarejestruj się (prawy górny róg strony)
- kliknij Zarejestruj się – w ten sposób złożysz wniosek o założenie profilu zaufanego
- koniecznie zapamiętaj podany we wniosku identyfikator i hasło
Potwierdzanie Profilu Zaufanego
- idź do wybranego punktu potwierdzającego i potwierdź tam założenie Profilu Zaufanego. Masz na to 14 dni od złożenia Wniosku.
- jeżeli nie zdążysz potwierdzić profilu zaufanego w ciągu 14 dni — zaloguj się na stronie profilu zaufanego i ponownie złóż Wniosek.
Wszystkie czynności związane z utworzeniem Profilu Zaufanego i aktywowaniem IKP możesz wykonać w Gabinecie pielęgniarki POZ Szpitala św. Rocha w Ozimku.
Więcej o Internetowym Koncie Pacjenta można dowiedzieć się na stronie pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta