Oddział Geriatryczny NFZ

Oddział Geriatryczny NFZ

Szpital Geriatryczny im. Jana Pawła II w Katowicach jest szpitalem specjalistycznym w dziedzinie geriatrii i prowadzi największy w kraju odział geriatryczny finansowany ze środków Narodowego Funduszu Zdrowia. Działalność lecznicza i naukowa Szpitala koncentruje się na pomocy medycznej, rehabilitacji oraz opiece nad osobami starszymi. Szpital pełni również funkcję ośrodka edukacyjnego, kształcąc personel medyczny w zakresie geriatrii. Ze względu na doświadczenie zespołu pracującego w Szpitalu, ze standardów leczniczych oraz rehabilitacyjnych wypracowanych i realizowanych w Szpitalu Geriatrycznym im. Jana Pawła II  korzystają ośrodki w całej Polsce.  

KOMPLEKSOWA OPIEKA 

Pacjent  Oddziału Geriatrycznego NFZ uzyskuje kompleksową usługę medyczną  od diagnostyki, przez konsultacje specjalistyczne, rehabilitację, zalecenia poszpitalne, wskazówki profilaktyczne oraz edukację dotyczącą funkcjonowania w środowisku domowym. Oferta Oddziału Geriatrycznego NFZ jest uzupełniona o świadczenia ambulatoryjne realizowane w przyszpitalnej poradni oraz pracowniach diagnostycznych: radiologicznej (RTG), USG, Holterowskiej i laboratorium analitycznym.  Dzięki wsparciu WOŚP Szpital dysponuje nowoczesnym aparatem do densytometrii. Dla wygody pacjentów Szpital oferuje również świadczenia pomocnicze: organizację opieki w Domu Opieki lub w domu pacjenta.

OFERTA LECZNICZA

Oddział Geriatryczny NFZ specjalizuje się w rozpoznawaniu i leczeniu chorób wewnętrznych u osób po 60 r. ż. oraz w prowadzeniu diagnostyki i terapii zespołów geriatrycznych.  

W jednostce realizujemy diagnostykę geriatryczną (profilaktyka zdrowego starzenia) również za odpłatnością w warunkach pobytowych Domu Opieki (tzw. budynek "C").

warunki Pobytowe

Oddział zlokalizowany jest w tzw. budynku "D".
Odział liczy 44 łóżka (2 piętra).
Pacjenci przebywają w pokojach 2 - 3 osobowych, wyposażonych w własne zaplecze sanitarne.
Na każdym piętrze do dyspozycji Pacjentów aneks kuchenny wyposażony w lodówkę i czajnik bezprzewodowy.
Pacjenci mają do dyspozycji świetlicę z bezpłatnym dostępem do telewizji.
Średni czas pobytu w Oddziale wynosi kilka dni - o długości pobytu decyduje lekarz prowadzący na podstawie stanu zdrowia pacjenta.
Wśród badań diagnostycznych część wykonywanych jest na miejscu a część w innych placówkach, na badania pacjenci dowożeni są transportem sanitarnym.
Osoby korzystające z aparatów słuchowych i szkieł/okularów proszone są o zabranie ich ze sobą na czas hospitalizacji, prosimy również o zabranie wygodnego obuwia (z zabudowaną pięta) do rehabilitacji.
Bezpośrednio w salach pacjentów dostępne są szafy na rzeczy osobiste, jednak ze względów bezpieczeństwa zalecamy pozostawienie wartościowych przedmiotów w domu.
W trakcie pobytu w Szpitalu obowiązuje zakaz opuszczania jego terenu.
Pacjenci, którzy chcą skorzystać z transportu sanitarnego w celu powrotu do domu oraz jeżeli wskazania medyczne uzasadniają taką potrzebę, mogą skorzystać z bezpłatnego transportu na trasie odpowiadającej odległości od miejsca zamieszkania do najbliższego oddziału geriatrycznego. Różnica między tą odległością a odległością między lokalizacją Szpitala a miejscem docelowym transportu jest dodatkowo płatna.

Jak zostać naszym pacjentem?

  • Z leczenia w Oddziale Geriatrycznym NFZ mogą skorzystać osoby po 60tym roku życia, z terenu całego kraju, które zostały skierowane do oddziału geriatrycznego.
  • Skierowanie może być wystawione przez lekarza ubezpieczenia zdrowotnego, w tym lekarza POZ.
  • Aby zostać wpisanym w kolejkę oczekujących oryginał skierowania/ e-skierowanie należy dostarczyć do Szpitala - forma dostarczenia jest dowolna - osobiście, za pośrednictwem osoby trzeciej, pocztą na adres Szpitala (ul. Morawa 31, 40-353 Katowice), drogą elektroniczną op.katowice@emc-sa.pl .
  • Szpital przyjmuje pacjentów w trybie planowym to znaczy, że Szpital nie pełni ostrych dyżurów.
  • Ze względu na długą kolejkę oczekujących do tutejszego oddziału pacjenci kierowani do oddziału geriatrycznego w tzw. trybie pilnym proszeni są, aby lekarz kierujący wypełnił dodatkowy kwestionariusz na temat stanu zdrowia pacjenta i powodów pilnego skierowania na leczenie.

 

kwestionariusz_skierowanie pilne

 

 

  •  Podczas rejestrowania skierowania wyznaczany jest orientacyjny termin przyjęcia na oddział. Kilka dni przed datą przyjęcia pracownik Szpitala kontaktuje się z pacjentem lub upoważnioną osobą w celu potwierdzenia dokładnego terminu i godziny przyjęcia. 
  • W celu skrócenia czasu przyjęcia na oddział już w dniu przyjęcia prosimy, aby przygotować kopie dostępnej dokumentacji medycznej (wyniki badań obrazowych, wypisy z wcześniejszych pobytów w szpitalach), dane osób upoważnianych przez pacjenta do udzielania informacji o stanie zdrowia czy dostępu do dokumentacji medycznej oraz wykaz aktualnie przyjmowanych leków przez pacjenta do przekazania lekarzowi prowadzącemu (proszę wykorzystać wzór załączony poniżej).

 

Lista leków zażywanych przed przyjęciem do szpitala

 

 

Dane osób upoważnionych

 

 

 UWAGA! Uprzejmie przypominamy, że oświadczenia pacjenta złożone za pośrednictwem Internetowego Konta Pacjenta (IKP) są uznawane przez naszą placówkę jako priorytetowe. To oznacza, że jeżeli Pacjent złożył oświadczenia:
1) o wyrażeniu zgody na udzielanie informacji, (o której mowa w art. 9 ust. 3 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta), ze wskazaniem imienia i nazwiska osoby upoważnionej oraz danych umożliwiających kontakt z tą osobą,
2) o upoważnieniu do dostępu do dokumentacji, (o którym mowa w art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta),
3) o wyrażeniu zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych, (o której mowa w art.16-18 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta)
za pośrednictwem IKP, to te dane będą pobrane do indywidualnej dokumentacji medycznej Pacjenta.
Jeżeli Pacjent chce złożyć oświadczenia o innej treści musi ponownie złożyć stosowane oświadczenie w placówce. 

  • W dniu przyjęcia do szpitala pacjent powinien posiadać przy sobie wszystkie aktualnie przyjmowane leki.
  • W dniu przyjęcia do szpitala zaleca się, aby opiekun towarzyszący pacjentowi zabrał ze sobą wypełnioną uprzednio ankietę dostępną poniżej:

 skala-oceny-podstawowych-czynnosci-zycia-codziennego-adl-skala-katza.original

Polecamy również ulotkę informacyjną - JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO POBYTU W SZPITALU

  150425_Penta_JPII_Informacja_dla Pacjentow_Geria_Ulotka_A5

 

Możesz przygotować się do przyjęcia oraz pobytu w szpitalu z bezpłatną aplikacją mobilną Exura, która w zwięzłej i przystępnej formie przedstawi wszystkie informacje i pokieruje Cię w działaniach. Jeśli znasz już termin przyjęcia, sprawdź poniżej jak skorzystać z cyfrowego asystenta dzięki ulotce.

W aplikacji Exura przypisany zostanie Ci indywidualny kod pacjenta. Zainstaluj aplikację, otwórz ją, zapisz kod i przekaż go rejestracji szpitala, aby plan przygotowania do pobytu w szpitalu na konkretny
termin został dla Ciebie uruchomiony.

exura-logo

Tutaj możesz pobrać i wydrukować ulotkę zawierająca wszystkie niezbędne informacje oraz instrukcję do aplikacji Exura.

Aplikacja Exura - instrukcja użytkownika

 

Pobierz aplikację na swój telefon: 
Google store
App store

ZESPÓŁ 

Lekarze Oddziału Geriatrycznego to osoby z dużym doświadczeniem w pracy z pacjentami w starszym wieku. Ponadto cały personel placówki tworzą osoby zaangażowane w poznawanie i realizowanie medycznych standardów w zakresie diagnozowania i leczenia internistycznego osób starszych, w tym  pielęgniarstwa geriatrycznego, rehabilitacji geriatrycznej i psychologii wieku podeszłego. 

Ordynator dr n. med. Wojciech Mizera, specjalista geriatra, specjalista chorób wewnętrznych

Zastępca Ordynatora Anna Torbus, specjalista geriatra, specjalista chorób wewnętrznychPielęgniarka Naczelna

  Magdalena Słomiany, lic. specjalistka geriatryczna 

Pełnomocnik Dyrektora ds. Praw Pacjenta Magdalena Jantos, mgr fizjoterapii

Pełnomocnik Dyrektora ds. Jakości Magdalena Kot, mgr pielęgniarstwa, specjalistka pielęgniarstwa internistycznego 

Informacja i rejestracja (7.00 - 14.35) (32) 256 81 49, (32) 256 82 77