- Szczepienia Populacyjne_Seniorzy
- Koordynator ds. szczepień
- Rozwiązania dotyczące przyjęć dla POZ oraz AOS
- Procedura postępowania z dzieckiem w ramach świadczeń udzielanych przez Izbę Przyjęć/ SOR oraz w ramach hospitalizacji.
- Rozwiązania dotyczące Hospitalizacji
- Weryfikacja osób objętych kwarantanną
- Bariatria - chirurgiczne leczenie otyłości
- Godziny pracy NFZ + komercja
- Jak zostać naszym pacjentem
- Pobyt w szpitalu
- Przygotowanie do badań i zabiegów
- Sugestie, opinie, skargi
- Dokumenty do pobrania
- Cennik
- Polityka prywatności
Szczepienia Populacyjne_Seniorzy
Sposoby rejestracji:
1. Telefon na całodobową i bezpłatną infolinię: 989
Telefonicznie na szczepienia mogą Państwo zapisać się samodzielnie lub przez kogoś bliskiego z rodziny. Do zapisu wystarczy numer PESEL oraz numer telefonu komórkowego. Na podany numer otrzymają Państwo SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. W ten sposób mogą Państwo zarejestrować swoich dziadków lub rodziców. Wystarczy, że rozpocznie się etap szczepień i będziecie Państwo mieli numer PESEL bliskiej osoby. Podczas rejestracji wybierzecie Państwo dokładny termin oraz miejsce szczepienia. Następnie otrzymacie Państwo SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie.
2. Rejestracja elektroniczna poprzez Internetowe Konto Pacjenta
https://szczepimysie.pacjent.gov.pl/
System zaproponuje Państwu pięć dostępnych terminów w punktach szczepień, które znajdują się blisko Państwa adresu. Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie Państwu pasował, albo będą Państwo chcieli zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście – będzie taka możliwość. Wystarczy, że skorzystacie Państwo z dostępnej wyszukiwarki i wskażecie dogodną dla Państwa datę i lokalizację.
Zaraz po dokonaniu rezerwacji, otrzymają Państwo powiadomienie SMS, a następnie otrzymają Państwo ponownie przypomnienie o szczepieniu dzień przed planowanym terminem. Jeśli chcą Państwo skorzystać z tego sposobu rejestracji, musicie Państwo posiadać Profil Zaufany.
Przygotowanie do szczepienia:
1. W dniu szczepienia należy zjeść posiłek i przyjąć codzienne leki.
Pacjenci czasem przychodzą do lekarza na czczo i na wszelki wypadek nie zażywają leków. W przypadku wizyty związanej ze szczepieniem jest to szczególnie niewskazane, ponieważ może dojść do zmiany ciśnienia lub zasłabnięcia, nie w efekcie podania szczepionki, tylko z powodu hipoglikemii.
2. Wybierając się na szczepienie warto pomyśleć o odpowiednim wygodnym ubraniu.
Zastrzyk ze szczepionką podawany jest w ramię. W celu zminimalizowania czasu niezbędnego do przygotowania, odzież wierzchnia powinna umożliwić swobodny dostęp do okolicy iniekcji.
3. Pacjent powinien pamiętać o dowodzie osobistym a jeśli szczepienie odbywa się w innej placówce o dokumentacji medycznej np. karty informacyjne, spisie zażywanych leków i o okularach, jeśli słabo widzi.
Okulary będą potrzebne przy wypełnianiu ankiety przed szczepieniem, koniecznej do kwalifikacji. Lekarz kwalifikujący do szczepienia mając wgląd w listę leków przyjmowanych przez pacjenta będzie w stanie ocenić, czy nie ma przeciwskazań do szczepienia, gdyby spisanie leków wiązało się z trudnościami, można zabrać ze sobą same leki czy opakowania.
4.Ankieta kwalifikacyjna.
Ankietę kwalifikacyjną do szczepienia można pobrać ze strony internetowej www.pacjent.gov pl, strony internetowej Regionalnego Centrum Zdrowia https://www.emc-sa.pl/nasze-placowki/lubin-regionalne-centrum-zdrowia/dla-pacjentow/szczepienia-populacyjne-seniorzy lub odebrać osobiście w Punkcie Szczepień Populacyjnych zlokalizowanym w Budynku D / dawna Poradnia Ortopedyczna/ przy ul. Gen. Józefa Bema 5-6.
Ankieta składa się z kilkunastu pytań, jeśli nie mają Państwo możliwości wypełnienia ankiety w domu, kwestionariusz dostępny będzie w punkcie szczepień populacyjnych, Budynek D szpitala/ dawna Poradnia Ortopedyczna/.
5. Seniorzy proszeni są także o punktualność.
Nie ma możliwości, aby zostali Państwo przyjęci wcześniej niż o wyznaczonej indywidualnie godzinie. W przypadku obawy przed spóźnieniem, wystarczy pojawić się pięć minut przed czasem. Punkt szczepień zapisuje Pacjentów zwykle co kwadrans lub co pół godziny.
6. Odwołanie terminu szczepienia.
Zgłoszenia o odwołaniu/ rezygnacji z wizyty prosimy przekazywać niezwłocznie, pod nr tel. 76 840 15 97. Na Państwa miejsce będziemy mieli możliwość zarejestrowania innego Pacjenta. W przypadku Państwa chęci poddania się szczepieniom istnieje możliwość wyznaczenia kolejnego terminu wizyty.
7. Postępowanie po szczepieniu.
7.1 Po szczepieniu dla własnego bezpieczeństwa, należy pozostać w poczekalni Punktu Szczepień Populacyjnych przez okres min. 15 do max. 30 minut.
W przypadku pojawienia się niepożądanych reakcji otrzymacie Państwo pomoc. Jeśli nic się nie dzieje, po upływie wskazanego czasu oczekiwania wracają Państwo do domu.
7.2 W dniu szczepienia prosimy nie planować żadnych prac wysiłkowych. Możecie czuć się Państwo normalnie, ale trzeba się liczyć z tym, że organizm zareaguje na szczepionkę. Najczęściej obserwowany jest ból ręki, w którą wykonano zastrzyk - dlatego ważne jest, by podano go w rękę mniej używaną.
8. Możliwe do wystąpienia dolegliwości po szczepieniu.
Dość częste występujące dolegliwości po szczepieniu to: dyskomfort, bóle mięśni, stan podgorączkowy. W przypadku pojawienia się powyższych dolegliwości należy zażyć paracetamol i odczekać od 1 do 2 dni. W tym czasie objawy zwykle znikają samoczynnie. Jeśli jednak gorączka będzie wysoka, a dolegliwości będą się nasilały, należy skontaktować się ze swoim lekarzem rodzinnym.
9. Odporność nabywa się do tygodnia po drugiej dawce szczepionki.
10. Dokumenty do pobrania:
Ankieta kwalifikacyjna do szczepienia.